Az ajtók záródnak, SZABADULJ!

Az utóbbi napokban kicsit kevesebb idő jutott a blogolásra, egy izgalmas küldetés ragadott magával. Az elmúlt öt esztendőben, mióta megnyitott az óbudai helyszínünk, mindig kicsit irigykedve néztem a szabadulószobákat koordináló kollégákat. Arra gondoltam, biztosan nagy élmény egy család, pár, baráti társaság 45 perc alatti "kiszabadulását" segíteni. Régóta kacérkodtam már a gondolattal, hogy beülök a monitorok mögé, elsajátítom a szobák visszarendezésének tudományát. 

Vegyész koromban három gyártótól voltak pásztázó tűszondás mikroszkópok a laborban. Két cég műszereivel megtanultam mérni, a harmadikkal kapcsolatban mindig halogattam a betanulást. Teltek-múltak az évek a kutatóközpontban, végül nem mélyedtem el ennek a típusnak a működésében. Amikor posztdoktorként külföldre kerültem, az ottani nanointézetben pont ezt a harmadik készüléket használták. Eléggé mérges voltam magamra, hogy nem tanultam meg odahaza, nyugodt körülmények között a használatát. 

A szabadulószobákkal nem szeretnék így járni. :) Néhány napja vettem egy mély levegőt, átcsoportosítottam az egyéb teendőket, belevágtam. Cseperke, Marika és Orsi remek tanítómestereknek bizonyultak. Rengeteg tanáccsal láttak, beavattak a szobák "titkaiba". Ma már lakatokkal, egymásra épülő logikai feladatokkal álmodom.

Minden szabadulás, akarom mondani szabadítás, más és más. Vannak akik korábbi tapasztalatokkal felvértezve érkeznek a Csodák Palotájába, mások itt zárkóznak be először. Akadnak, akik azonnal ráéreznek a Vészhelyzet, A mérnök szobája, A megújuló város és a Világjáró ízére, másoknak kell egy kis segítség az induláshoz. 

A koordinátor székében ülve néha talán még jobban izgulok, mint a játékosok. Amikor mosolygó arcokat látok a képernyőn, a kinyíló ajtóban, az mindig nagy öröm. A visszajelzések, élmények begyűjtése/meghallgatása után nincs idő tétlenkedni, 15 perc jut arra, hogy minden a helyére kerüljön. A kordonnál már ott várakozik egy újabb csapat, akikkel újra átélhetjük a tudományos szabadulás örömét. 

Gyertek el, próbáljátok ki Ti is!  

a szerző a Csodák Palotája tudománykommunikációs vezetője