"Ennyit biztosan!" - kamaszokkal a Csopában

Szerda délelőtt régi ismerősöm érkezett három kamasszal a Csodák Palotájába. Előzetesen érdeklődött, mennyi időt tudnak eltölteni a tudományos élményközpontban. Olvasva a fiatalok életkorát, 2,5 órát írtam neki szöveges üzenetváltásunk során. "Ennyit biztosan!" - pötyögtem be a telefonomba, a biztonság kedvéért, hogy ne írjak se túl sokat, se túl keveset. 

Tizenegy után jöttek meg Óbudára, mielőtt belevetették magukat az önfeledt játékba, tettem velük egy "gyors" kört tematikus egységeink között. Eközben jutott idő néhány szót váltani az anyukával, egykori kutatókollégámmal. Dióhéjban áttekintve a Csopa legújabb kori történetét, a Richter Gedeon labornál fejeztük be a körutat. "Azért ez több lesz, mint 2,5 óra!" - súgta oda ismerősöm. Csak mosolyogtam az észrevételén, miközben felvettük a fehér köpenyt a kísérletezéshez. A kémia rejtelmeinek felfedezése után benéztünk a Körmoziba, hogy kalandozzunk egyet bolygónk állatvilágával. Mielőtt elköszöntem tőlük, a lelkükre kötöttem, 12:30-kor ne hagyják ki az Öveges teremben a nyári Best of Csopa bemutatót. 

Elmerültem a napi feladatokban, egy óra múlva zizegett a telefonom, az Űrállomásról kaptam egy fényképet a kis csapatról. "Lehet, lassan távoznak, a 2,5 óra bőven megvolt!" - nyugtázom elégedetten. 

Három előtt körbesétáltam a két szinten, már nem láttam őket. "Biztosan hazamentek!" - gondolom teljes meggyőződéssel. Fel sem merült bennem, hogy bent lehetnek a 14:30-as science show-n az Öveges színpadnál. 

Késő délután befutott még egy üzenet: "Végül két előadás is lett belőle!"  

"Jóval több volt ez, mint két és fél óra!" - nevettem fel a villamoson ülve. 

(A szerző a Csopa tudománykommunikációs vezetője, a bejegyzés magánvélemény, nem tekinthető a Csodák Palotája álláspontjának.)