Csopa Barangoló az útON bloggal: Oroszország négy arca - hálókocsiban Kareliától Moszkváig

Február 5-én, szerdán 17 órától folytatódik közös programunk az útON bloggal. Fábian Armin Vincentius főszerkesztő vendége ezúttal Horváth Márton (Semmelweis Egyetem orvostanhallgató, útON szerkesztő) lesz, aki Oroszország négy arca - hálókocsiban Kareliától Moszkváig címmel tart előadást:

Ki félelemmel, ki csodálattal, ki némi némi rosszallással ejti ki a nevét, de az biztos, hogy senki nem marad közömbös a világ legnagyobb országa iránt. Oroszország a látszólag kibékíthetetlen ellentétek hazája: a Vörös téren megfér egymás mellett a vörös csillag és a kétfejű sas, a Lenin-mauzóleum szomszédságában is jól hangzanak az ortodox egyházi énekek, és nem szokatlan látvány ahogy Miklós cár és Sztálin együtt teáznak két fotózkodás között. Oroszország már nem Európa (olasz étteremnél sokkal több üzbéget vagy grúzt találunk), de nem is Ázsia, a saját jogán valami egészen egyedi. A Csopa Barangoló ezen alkalmán e hatalmas ország négy arcát fogjuk bemutatni négy különböző helyszínen keresztül: Szentpétervárról, a káprázatos cári városból indulunk, bepillantunk az Ermitázsba, bejárjuk az „Észak Velencéjét” behálózó csatornákat, csodaszép környezetben fürdünk egyet a jéghideg Névában, illetve beülünk egy hangulatos romkocsmába is. Szentpétervárról „elutazunk” Leningrádba: a végeláthatatlan paneltömbök és sztálinbarokk tanácsházak világába, ami annak idején a cári pompát igyekezett ellensúlyozni. Ezt követően észak felé vesszük az irányt egy zötykölődős éjszakai vonaton, bele a Karéliai Köztársaság tavakkal és mocsarakkal pöttyözött sűrű fenyveseibe. Rövid látogatást teszünk a fővárosban, Petrozavodszkban, majd az Onyega-tavon fekvő Kizsi-szigeten megmerítkezünk a vidéki Oroszország csöndjében - melyet olykor-olykor sokkupolás fatemplomok harangjátéka szakít csak meg. Innen dél felé megyünk tovább „Oroszország bölcsőjébe”, Veliky Novgorodba. Megismerjük az ország egyik legrégebbi városát, melyet a monda szerint maga Rurik, az első orosz uralkodói dinasztia viking ősatyja alapított, és amely a középkor derekán Európa egyik leggazdagabb városállama volt, egy virágzó köztársaság a Hanza-szövetség legkeletibb helyőrségeként. Itt áll a Szent Szófia katedrális, mely Oroszország legrégebbi máig funkcionáló épülete. A történelmi kisvárosból aztán tovább indulunk Európa legnagyobb metropoliszába. Arany hagymakupolák, csillogó paloták, tekintélyt parancsoló kormányzati épületek szegélyezik utunkat, ahol a luxus és a hatalom sugárzik a metróból az üzleti negyed modern felhőkarcolóinak csúcsáig. Bejárjuk a Kremlt és a Vörös teret, ahol az autentikus orosz hangulatról a Cirill és Metód-napi ünnepi koncert és maga a moszkvai pátriárka gondoskodik. Teszünk egy sétát a VDNKh-n, a Szovjetunió dicsőségét és sikereit bemutatni hivatott hatalmas kiállítási területen, andalgunk a Gorkij-parkban, majd belekóstolunk a moszkvai éjszakai életbe is. A beszámolón a személyes élményeken túl szó lesz történelemről, megmutatunk pár alternatív látványosságot, ajánlunk néhány hasznos trükköt és megosztunk praktikus tudnivalókat is.

Az útON szerelemprojekt: látni és láttatni, utazni és mások utazásait megkönnyíteni. A szerkesztőség célja, hogy a személyes utazási tapasztalatok bemutatásán túl egy olyan közösség létrehozásában vállaljon szerepet, amely keretén belül a tagok saját élményeiket is megosztják, illetve egymást segítik utazási tanácsok és javaslatok által

A rendezvényen a helyszínen 16 órától váltható Csopa délutáni jeggyel, napijeggyel vagy Csopa havibérlettel lehet részt venni. Előzetes regisztráció a tok@csopa.hu e-mail címen.