Hat szög a hetediken, avagy a tudás hatalma

Szímőn 2015 szeptemberében
Öt évvel ezelőtt, egy verőfényes augusztus végi napon léptem be először a Csodák Palotája kapuján, az első munkanapomon. Miközben végighaladtam a Csopa Campona játékterén, kicsit félve szemléltem a számomra többségében ismeretlen interaktív játékokat. El is határoztam, hogy amint alkalom adódik rá, végigjátszom mind a százat. Persze, ahogy beletemetkeztem a munkanapok feladataiba, egyre kilátástalanabbnak tűnt, hogy hosszú órákat tudok majd játékos tanulással tölteni az eszközöket tesztelve. Kicsit irigykedtem is a demonstrátorokra, akik kenték-vágták működésüket, a tudományos hátterüket, s erről számot is adtak a szigorú vizsgákon.

Szóval teltek múltak a hetek, s néhány elcsípett pillanaton kívül, nem kezdtem bele a nagy felfedezésbe. Szeptember második felében jártunk, amikor egy szlovákiai kitelepülésen végre magamra ölthettem a narancssárga "egyenruhát", s a mobil tárlatunk mellett szolgálatba álltam. A hajnali utazás, a kipakolás és építés után már alig volt néhány perc a nyitásig, amikor a Hat szög a hetediken mellett állva, kicsit kétségbeesve próbáltam megoldást találni a megoldhatatlanra. Egy szintén Csopa-pólót viselő fiatal, egyetemista srác lépett mellém, s pillanatok alatt beavatott a nagy titokba. 

Mérhetetlen boldogságot éreztem: "Végre, már tudom a megoldást!" - mosolyodtam el. Az estig tartó kitelepülésen szinte el se mozdultam az eszköz mellől. Amikor az érdeklődők már feladták volna a próbálkozások sorát, magabiztosan léptem oda hozzájuk, s megosztottam velük a reggel tanultakat. Ámulva nézték, talán én még jobban ámultam, másodjára is, huszadjára is. 

Így van ez mind a mai napig, ha a Hat szög a hetediken felé vezet az utam, mindig rákacsintok a magasba törő hetedikre!

Nektek melyik a kedvencetek 250 oktatójátékunk közül? Ha van kedvetek, írjátok meg nekünk a tok@csopa.hu címre, a levél tárgya legyen: "Az én kedvencem". A legjobb írásokat megosztjuk közösségi oldalunkon, fényképet is csatolhattok. 

Ha még nem jártatok nálunk, ideje benézni oda, ahol élmény a tudomány!

 a szerző a Csodák Palotája tudománykommunikációs vezetője