A hét második felében minden nap fogadtunk csoportokat a Csopa STEAM Alkotópedagógiai Műhelyben. Kedden ötödikesekkel, szerdán a kecskeméti hetedik és nyolcadikosokkal, csütörtökön egy nagyobb felsőtagozatos csapattal, míg pénteken a Monorról érkezett harmadikosokkal kerestük a kreativitás útjait a tudományos élményközpontban kalandozva.
Együtt terveztünk, alkottunk, prezentáltunk. Az egyalkalamas STEAM-program résztvevőivel laboroztunk a Richter Gedeon laborban, mindenkivel jártunk az Öveges teremben, ahol Öveges József úttörő munkásságáról is hallottunk. A háromalkalmas bérletet váltó kis tudósokat várjuk a következő műhelyfoglalkozásokra!
Köszönjük a közös tanulást!
- Dányi Eszter írása -Október 7-én 37 kíváncsi 5. osztályos érkezett hozzánk, hogy részt vegyenek a Csopa STEAM Alkotópedagógiai Műhelyünk foglalkozásán. Gyakran fogadunk csoportokat a Csodák Palotájában, de a STEAM-program során a résztvevők egy különösen nagy kaland részesei lehetnek. A természettudományok, a technológia, a mérnöki szemlélet, a művészet és a matematika népszerűsítésének szellemében kísérjük őket science centerünkben, miközben különböző kihívásokat kell teljesíteniük. Október 9-én is köszönthettünk egy nagyobb, 53 fős csoportot. A budapesti Nikola Tesla Szerb Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium felső tagozatos diákjai is részesei lehettek ennek a kalandnak.
Az Öveges József munkásságát éltető látványos fizika show megtekintése ilyenkor is elengedhetetlen része a napnak. Kiss Csaba szenior elődónk interaktív kísérletbemutatója olykor nevetést, olykor döbbenetet váltott ki a gyerekekből, ami remek módja a természettudományok iránti kíváncsiságuk felkeltésének.
Ezután még nagyobb lelkesedéssel veselkedtek neki a kreatív műhelymunkának. Csapatban dolgozva hoztak létre olyan maketteket, tárgyakat, melyek valamilyen természeti jelenséget magyaráznak meg, és ezeket be is mutatták társaiknak.
A kísérletező laborban pedig védőszemüvegben és fehér köpenyben tanulhattak látványos és szórakoztató módon a sav-bázis reakcióról. A délelőtt során megoldott feladatok után nem maradhatott el az oklevelek átadása sem, hogy a kis tudósok a tematikus egységeink felfedezése után büszkén mutathassák meg aznapi tudományos munkájuk igazolását szüleiknek és barátaiknak.