Csillagászat, táplálkozástudomány, atomenergia, éghajlatkutatás - újabb vendégek a STEAM-követ képzésen

Az elmúlt hetekben újabb szakemberekkel találkoztunk a a Lauder Javne Iskolával közös STEAM-követ képzésünk keretében.

Rázsi András meteorológus volt a vendégünk március 24-én, akivel a gasztronómiától az egyetemi, középiskolai oktatásig vezető útról beszélgettünk. Megismertük kötődését a vendéglátáshoz, gasztromédiához, hallottunk a meteorológiai tanulmányairól, betekintést nyertünk a vihar-előrejelzők felelősségteljes munkájába, megvitattuk a közép- és felsőoktatásban dolgozó szakember előtt álló kihívásokat. Érintettük az éghajlatváltozással kapcsolatos doktori kutatásait, szóba kerültek az ismeretterjesztés, tudománynépszerűsítés területén indított projektjei, a Világos professzor, az Ehető tudomány sorozatok.

Április 7-én Kovács Soma nukleáris mérnökkel a pályaválasztásról, a hazai és külföldi tanulmányokról, az atomerőművek XXI. századi szerepéről diskuráltunk. A fiatal szakember közelebb hozta a mérnöki munka szépségeit, kihívásait a tizenegyedik évfolyam diákjaihoz. Megvitattuk a nukleáris biztonság témakörét, hallhattunk a Paks 2 projekt megvalósításának lépéseiről.

Angliából jelentkezett be a Zoom-órára az április 14-i meghívottunk. Kecskeméti Judit dietetikust, frissen végzett játékterapeutát, az iskola volt diákját, Farkas Adél és Paszternák András kérdezte az oktatási intézményekben töltött évekről, a pályaválasztásról, az egyetemi tanulmányokról. A beszélgetés során átfogó képet kaptunk a kórházi dietetikusok munkájáról, a hazai és angliai tanulmányi tapasztalatokról. A szakember őszintén beszélt a kihívásokról, a pályamódosítás dilemmáiról.

STEAM-követ képzésünk újabb állomásaként, április 21-én Ordasi “Chillagász” András volt a vendégünk Szegedről. A szakembert a csillagászathoz fűződő viszonyáról, a pályaválasztás kérdéseiről, az egyetemi évekről kérdeztük. Képet kaptunk a területen dolgozók mindennapjairól, a hazai és nemzetközi kapcsolatrendszer nélkülözhetetlenségéről. András mesélt az őt foglalkoztató tudományos kérdésekről, az ismeretterjesztés területén indított kezdeményezéseiről. A tanóra második részében a diákok felvetései is megválaszolásra kerültek.

Köszönjük az új ismereteket!

STEAM-követ Naplónk korábbi bejegyzései itt olvashatók.